زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا باید از کفش راحتی داخل خانه استفاده کنیم؟‌

کفش راحتی داخل خانه

خلاصه محتوا: پوشیدن کفش راحتی داخل خانه یک راه آسان برای محافظت از پاهایتان و در عین حال گرم نگه داشتن انگشتان پا است.

بسیاری از افراد تصور می کنند که به کفش راحتی داخل خانه نیازی ندارند. آنها معتقدند که آسیب دیدن پاها ربطی به پابرهنه راه رفتن در خانه ندارد. در دوره شیوع کرونا که اکثر افراد مجبور به دورکاری در منزل خود بودند، تحقیقی در زمینه مزایای استفاده از کفش راحتی داخل خانه انجام شد. نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که در عین استفاده نکردن افراد از کفش های رسمی در دوران قرنطینه، افرادی که در منزل خود از کفش های راحتی استفاده نمی کردند، دچار آسیب هایی در ناحیه پا شده بودند. همچنین متخصصان ارتوپد معتقدند که عدم استفاده از کفش های راحتی، به خصوص اگر در خانه خود فرش نداشته باشید، بسیار آسیب زننده خواهد بود.

 

چرا باید از کفش های راحتی برای داخل منزل استفاده کنیم؟

راه رفتن با پای برهنه بر روی سطوحی مانند کفپوش و سرامیک برای پاهایمان بسیار مضر است. این کار نه تنها به پاهای ما بلکه به کل جسم ما آسیب می رساند. در واقع راه رفتن بدون کفش راحتی داخل خانه باعث توزیع نامناسب فشار ناشی از وزن ما بر روی پاها می شود. این مورد منجر به درد شدید پا و بیماری هایی نظیر بونیون، پروناسیون (درد قوس و پاشنه پا)، شین اسپلینت یا تاندونیت تیبیال خلفی و تاندونیت آشیل می شود. سایر قسمت های بدن ما مانند زانوها و کمر نیز از این آسیب بی نصیب نخواهند ماند.

 

پوشیدن کفش های بیرون از منزل در خانه

ما توصیه می کنیم که از پوشیدن کفش های بیرون از منزل در خانه اکیدا خودداری کنید تا از انتقال مواد غیر بهداشتی مانند خاک، باکتری ها و ویروس ها به محیط خانه خود جلوگیری کنید. بسیاری از باکتری های موجود در کفش ها می‌توانند باعث عفونت روده و مجاری ادراری، مننژیت، اسهال و ذات‌الریه شوند. همچنین اگر از کفش راحتی داخل خانه استفاده نمی کنید، در صورتی که هم اتاقی شما یا یکی از اعضای خانواده مبتلا به ویروس HPV یا زگیل باشد، شما نیز به آن مبتلا خواهید شد. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم که با پای برهنه در داخل خانه راه نروید و کفش های بیرون را نیز در منزل خود نپوشید.

 

عوارض استفاده نکردن از کفش راحتی داخل خانه

راه رفتن با پای برهنه در خانه

اشلی لی، یکی از جراحان ترمیمی پا در آمریکا، معتقد است که: «راه رفتن با جوراب یا پابرهنه روی کف پوش های چوبی می‌تواند باعث آسیب دیدن پا شود. او می گوید که در بهار سال 2020، زمانی که جهان دچار شیوع بیماری کرونا شد، شاهد هجوم مردم به بیمارستان بود. این افراد از دردهای مختلف در پای خود رنج می بردند. اگر در تمامی طول روز در حال راه رفتن در خانه هستید و از کفش راحتی نیز استفاده نمی کنید، به مرور زمان دردهایی را در ساق، زانو، مچ، پاشنه و کف پای خود احساس خواهید کرد. ممکن است دچار مشکلاتی مانند متاتارسالژی (درد در ناحیه کف پا)، التهاب کف پا (درد قوس و پاشنه پا)، نوروما، تاندونیت (مانند تاندونیت آشیل)، پیچ خوردگی و درد در مچ پا شوید.
حتی الان که در حال خواندن این متن هستید، ممکن است دردی را در پای خود احساس کنید. وقتی بخشی از بدن ما، مخصوصا پاها، دچار مشکل می شود، تمرکز بر کارهای روزانه سخت خواهد شد، چه برسد به اینکه فعال بمانید و ورزش کنید! خبر خوب این است که شما می توانید فقط با پوشیدن کفش راحتی داخل خانه درد پای خود را تسکین دهید.

کفش راحتی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

پوشیدن کفش راحتی داخل خانه یک راه آسان برای محافظت از پاهایتان و در عین حال گرم نگه داشتن انگشتان پا است. در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم که باید برای خرید کفش راحتی استاندارد آن ها را مد نظر قرار دهید.
• کفش های راحتی استاندارد باید از مواد ارگانیک ساخته شده باشند.
• دقت داشته باشید که زیره کفش با دوام و محکم باشد. برای اینکه بفهمید زیره کفش انتخابی شما به اندازه کافی محکم است، آن را از وسط خم کنید.
• بیشتر مشکلاتی که برای پاهای ما پیش می آید، مخصوصا برای خانم ها، به این دلیل است که جلوی کفش های ما پهنای کافی ندارند. مشکلاتی نظیر میخچه، نوروما، ناخن هایی که در گوشت پا فرو می روند نیز به همین دلیل است. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از ظهر یا شب به خرید کفش راحتی بروید. در اواخر روز پاهای شما بیشتر از همیشه متورم است.
• به دنبال کفش هایی باشید که دارای قوس و ضربه گیر هستند.
• داخل کفش های راحتی باید نرم و راحت باشد تا به پای شما آسیب نرساند.
• به دنبال کفشی باشید که رویه آن از چرم بوده و صاف و یکدست طراحی شده باشد. این نوع از کفش های راحتی نه تنها از دوام بالایی برخوردار هستند بلکه انعطاف پذیر و راحت می باشند.
• همچنین در صورت ساییدگی کفش و پس از حدود یک سال استفاده، آنها را تعویض کنید.

نکته: برند گزر کارخانه تولید تخصصی دمپایی روفرشی است. میتوانید نگاهی به محصولات گزر بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *