زمان مطالعه: 3 دقیقه

انواع کفی کفش از قسمتهای سازنده کفش-اولین قسمت نمایان داخل کف کفش کفی آن است. کف از لحاظ مصرف کننده نهایی مهمترین و شناخته شده ترین قسمت کفش است. همان قسمتی که بعضا مورد بحث بین مشتری و خرده فروش میشود. همان قسمتی که مشتری آن را نرم کننده کفش میخواند. و البته که مهم است. کفی ها باعث میشوند پاهای شما براحتی در کفش قرار بگیرند و طول عمر کفش را هم بیشتر میکنند. مهم انکه اگر شما بمدت طولانی پیاده روی میکنید اهمیت کفی بیش از این میشود. واقعیت این است که اکثرا کفی به اندازه خود کفش مهم است. چون اولین نماد راحتی پا و احساس راحتی مصرف کننده است.

همچنین زیره کفش شما میتواند تعیین کننده اهمیت کفی باشد. یعنی اگر جنس زیره کفش شما PVC باشد؛ اهمیت استفاده از کفی خوب دوچندان میشود. شما میتوانید جنس انواع زیره را در مقاله ای تحت همین نام مطالعه کنید. یا مثلا در کفش های با زیره پیو اهمیت کفی (به نسبت سایر جنس ها) کمتر میشود چون این نوع زیره ذاتا نرم هستند. البته این واقعیت به نسبت سایر جنس های زیره کفش است و اصولا یک کفش استاندارد حتما باید حاوی یک کفی طبی و مرتبط با کفش باشد و اهمیت آن همواره پابرجاست.

کفی ها تقسیم بندی واحدی ندارند و با پیشرفت تکنولوژی خلاقیت های زیادی در ساخت آن بکار برده شده است. با همین حال از منظرهای مختلف می توان آنها را تقسیم بندی کرد. ما چندین نوع تقسیم بندی از کفی را اشاره میکنیم تا شناخت آن برایمان ملموس تر شود.

انواع کف کفش
نوع کفش

کفی بسته به نوع کفش می تواند متفاوت باشد. برای اشنایی بیشتر با انواع کفش می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. انواع کفش مثل:

پوتین

مجلسی (رسمی)

ورزشی (اسپرت)

صندل

عروسکی (بابت)

پاشنه بلند

جنس کفی

جنسی که کفی از ان ساخته میشود کفی را به انواعی تقسیم میکند:

ایویا

ژل

گرافیت و الیاف کربن

داغی شده

بدون لاتکس

چرم

کف مموری

پشم

کاربرد

ما کفش را در چه موقعیت هایی بکار میبریم:

کاربری روزمره

صنعتی و کاری

بیش ایستادن

ورزشی

پیاده روی

زایمان و حاملگی

گرمایشی

ورزشی

حتی انواع ورزش نوع خاصی از کفی را برای کفش مخصوص به خود میطلبد:

بسکتبال-تنیس

دوچرخه سواری

گلف

بدنسازی

کوهنوردی

فوتبال

دو

اسکی

نکته: این تقسیم بندی با این همه تنوع تخصصی شاید در بازار ایران در دسترس خرید و تهیه نباشد. اما گفتنی است که انواع زیر در بازار کفش های ایران مرسوم هستند:

کفی ساده

ورقی است برش شده از آستری ساده کفش به شکل کف پا. این نوع کفی ساده ترین نوع کفی است و بسیار ارزان میباشد. این نوع کفی در حد کفی نیست اما به دلایل رقابتی قیمتی بین برخی تولیدکنندگان ایرانی یا حتی چینی کاربرد دارد.

کفی طبی

که خود شامل کفی طبی ایویا (ساخته شده از EVA)- مموری (شکل خاص منحصر هر پا را به خود میگیرد)- چرمی (بهترین نوع کفی اگر خواهان بو ندادن کفش هستید)- و همچنین یک نوع کفی که از پفک و فوم ساخته میشود(رویه بالایی فوم و رویه پایینی از پفک ساخته میشود)

نکته: بعضی کفی های طبی بعد از مدت خیلی کوتاهی استفاده به یک ورق نازک تبدیل میشوند. این نشان از عدم مرغوبیت کفی است. کفی ها با اینکه عمر مفید دارند اما هرچه دیرتر از یک کفی کلفت و مجهز به یک ورق ساده تبدیل شوند بهتر است.

همچنین در کفی های مموری مرغوبیت با کفی است که قالب پا بعد از مدت ها نیز روی کفی ظاهر گردد و به یک ورق ساده تبدیل نشود.

 

خرید کفی چرمی:

195,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *