زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از عوارض و بیماری های کفش نامناسب، درد زانو است. در واقع، کفش هایی که به صورت استاندارد طراحی نشده باشند، می توانند به زانوها و لگن شما آسیب زیادی وارد کنند. شاید فکر کنید که آنها کارکرد چندان مهمی ندارند، اما لگن و زانو بزرگترین مفصل های بدن هستند و فشار ناشی از وزن شما را تحمل می کنند. به همین دلیل پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 بیماری های کفش نامناسب

بیماری های کفش نامناسب

چرا کفش های نامناسب باعث درد مفصل می شوند؟

همه ما ورزش هایی مانند پیاده روی را دوست داریم. اما تمامی کفش ها برای این فعالیت مناسب و ایده آل نیستند. برخی از کفش ها می توانند به مفاصل شما آسیب برسانند. به عنوان مثال، کفش های پاشنه بلند فشار ناشی از وزن بدن را به قسمت جلویی و روی انگشتان پا انتقال می دهند. بهتر است از پوشیدن انواع کفش های پاشنه دار برای استفاده روزانه خودداری کنید.
به یاد داشته باشید که حتی کفش هایی با پاشنه سه و نیم سانتیمتر نیز می توانند زانوهای شما را تحت فشار قرار دهند. به همین دلیل، باید از پوشیدن مداوم آنها اجتناب کنید.

زانو درد

زانو درد

کفش مناسب برای درد مفصل

بهترین نوع کفش برای کسانی که از درد های مفصلی رنج می برند، کفش های مخصوص ورزش و دویدن است. این کفش ها دارای بالشتک و تکیه گاه مناسبی برای پا و مفاصل شما هستند. آنها همچنین به حفظ سلامت کلی بدن شما نیز کمک می کنند.
هنگام انتخاب کفش پیاده روی، محصولی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر و نرم باشد. کفش‌هایی که خیلی سفت هستند حرکت کردن را برای شما سخت خواهند کرد. همچنین به دنبال کفشی باشید که دارای کفی نازک باشد، زیرا این موضوع فشار وارد شده بر روی زانوهای شما کاهش می دهد. پاشنه های کوتاه نیز برای جلوگیری از زانو درد بسیار موثر هستند.

آناتومی زانو

آناتومی زانو

چه نوع کفشی باعث درد مفصل می شود؟

استفاده مداوم از کفش های پاشنه بلند، صندل، چکمه و کفش های تخت می تواند به مفاصل شما آسیب برساند. در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا کفش های پاشنه بلند می توانند باعث ایجاد یا تشدید درد زانو و اندام تحتانی بدن شوند.

کفش پاشنه بلند و زانو درد

این کفش ها با پاشنه هایی بلندتر از چهار سانتیمتر، وزنی را که باید به طور مساوی بر روی پای فرد توزیع ‌شود را به پنجه پا منتقل می‌کند. کسانی که به طور مداوم از کفش های پاشنه دار استفاده می کنند، علاوه بر ابتلا به درد زانو و لگن، به دلیل باریک بودن پاشنه، در معرض پیچ خوردگی پا نیز هستند.

چه نوع کفشی از زانو درد جلوگیری می کند؟

اکنون که تا حدودی از این که طراحی ضعیف کفش چگونه به پا آسیب می رساند، آگاهی دارید، به چگونگی انتخاب کفش مناسب برای ساییدگی زانو می پردازیم. مهمترین ملاکی که باید در نظر داشته باشید، پاشنه کوتاه، نرمی و انعطاف پذیر بودن کفش است.

 

کفش مناسب برای ساییدگی زانو

کفش مناسب برای ساییدگی زانو

کفشی استاندارد و خوب است که نرم باشد و به راحتی خم شود. کفشی که سفت است و به سختی خم می شود، درد زانوی شما را تشدید خواهد کرد. همچنین قوس کفش باید مطابق با پای شما باشد. به طور کلی کفشی را انتخاب کنید که نه خیلی صاف باشد و نه دارای قوس زیاد باشد.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کفشی که پاشنه بلندی دارد، بر زانو و مفاصل شما فشار زیادی وارد کرده و حرکت آنها را محدود می کند. علاوه بر این، مهمترین چیزی که در انتخاب کفش مناسب زانو درد باید در نظر بگیرید، راحتی آن است. همچنین، ممکن است مجبور شوید چندین جفت کفش را امتحان کنید تا بتوانید مناسب ترین آنها را انتخاب کنید. پاهای شما در طول روز به مرور متورم می شوند و زمانی که شب می شود در بزرگترین حالت خود قرار دارند. به همین دلیل بهتر است که در اواخر روز برای خرید کفش اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *