زمان مطالعه: 3 دقیقه

رنگ کفش انتخابی ما نماد چیست؟

رنگ کفش شما می تواند نمادی از نحوه ارتباط برقرار کردن شما با دیگران باشد. کفش ها بخش مهمی از ظاهر ما هستند. گاهی اوقات برای انتخاب کفش خود زمان زیادی را صرف می کنیم زیرا هر نوع کفشی مناسب موقعیت خاصی است. به عنوان مثال، پیاده روی کفش هایی را می‌طلبد که استحکام بالایی داشته باشند و رنگ آنها به گونه ای باشد که زود کثیف نشود. انتخاب کفش برای قرار ملاقات های مهم و میهمانی ها نیز باید با دقت بیشتری صورت گیرد. بسیار مهم است که رنگ کفش شما در چنین موقعیت هایی با دیگر لباس های شما هماهنگ باشد.

لحظه ای را در نظر بگیرید که با بهترین کفش خود به گردش می روید. در این لحظه چه احساسی نسبت به خودتان دارید؟ در واقع هر آنچه که ما می پوشیم بر احساس و دیدگاه ما نسبت به خودمان تاثیر می گذارد. اگر چکمه‌های کوهنوردی قهوه‌ای خود را بپوشیم و در یک مهمانی حاضر شویم، تاثیر خوبی بر افراد حاضر در جمع نخواهیم گذاشت. به همین ترتیب، کفش‌های پاشنه بلند سفید نیز برای پیاده روی با دوستان، تصور خوبی بر ذهن آنها از ما به جای نمی‌گذارد. در مورد اینکه چه رنگ کفشی را برای خود انتخاب می کنیم نیز این موضوع صادق است. برای مثال رنگ قرمز کفش نشان دهنده شکستن سنت ها و فراتر رفتن از ساختار های اجتماعی و فرهنگ است. کفش‌ مشکی نیز انتخاب افرادی رسمی، با قدرت بیان بالا و موقعیت اجتماعی مناسب است.

انتخاب کفش مشکی چه معنایی دارد؟

رنگ مشکی کفش
رنگ مشکی کفش

به طور کلی رنگ مشکی نشانه قدرت است. این واقعیت در مورد لباس و کفش مشکی نیز صدق می کند. کفش‌ مشکی نسبت به کفش ‌های قرمز ساختار سنتی تری دارند. معمولا افرادی با موقعیت های بالای اجتماعی مانند تاجران از رنگ مشکی در ظاهر خود استفاده می کنند. افرادی که از کفش مشکی استفاده می کنند از موضع قدرت به دیگران می نگرند. بنابراین، کسانی که از کفش‌ مشکی استفاده می کنند دوست دارند که به عنوان نمادی از یک شخصیت با قدرت در ذهن دیگران ثبت شوند.

 

کفش مشکی انتخاب افراد مقتدر و قدرتمند است

پرستیژ و قدرت برای کسانی که کفش مشکی را انتخاب می کنند، بسیار مهم است. کفش مشکی معمولا توسط افراد مستقل و با اراده ای قوی انتخاب می شود. این افراد ترجیح می دهند که به طور کامل کنترل شرایط را در دست داشته باشند. گاهی اوقات، آنها بی احساس و غیرقابل پیشبینی نیز به نظر می رسند. این افراد شخصیتی پیچیده دارند. به همین دلیل آنها ترجیح می دهند که با اطرافیان زیاد صمیمی نشوند و همیشه فاصله خود را با دیگران حفظ می کنند.

انتخاب رنگ کفش با توجه به نوع شخصیت شما متفاوت خواهد بود

رنگ کفش قرمز
رنگ کفش قرمز

به خاطر داشته باشید که ترجیحات ما در انتخاب رنگ کفش، امری بسیار شخصی است. گاهی اوقات رنگی که برای کفش و لباس خود انتخاب می کنیم، به دلیل تفاوت های فرهنگی که با دیگران داریم، متفاوت از آنها خواهد بود. به عنوان مثال، آبی در فرهنگ های غربی یک رنگ مردانه محسوب می شود. اما آبی در چین رنگی زنانه در نظر گرفته می شود.

اغلب لحظات مهم زندگی ما با رنگ ها پیوند خورده است. مورد کفش قرمز را به یاد آورید. کفش های قرمز معمولا نماد شکستن سنت ها است. اما تصور کنید که در دوران کودکی خود یک پتوی قرمز محبوب داشته اید. این احتمال وجود دارد که شما با تداعی رنگ قرمز، در بزرگسالی نیز لباس ها و کفش های خود را به همین رنگ انتخاب کنید حتی اگر فرد سنت شکنی نیز نباشید.

بسیار مهم است که در روابط خود با دیگران، نحوه تفکر آن ها در مورد رنگ ها را دانسته و در نظر بگیرید. از این گذشته، واکنش افراد نسبت به ظاهر شما بسته به پیش فرض های خود و تصور آنها در مورد رنگ ها تغییر خواهد کرد. با این وجود شما باید در انتخاب رنگ کفش خود مواردی را در نظر بگیرید. این که کفش هایتان چه احساسی در شما ایجاد می کنند؟ آیا رنگ کفش انتخابی اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد؟ آیا شما وقتی کفش قرمز می پوشید احساس قدرت بیشتری می کنید یا وقتی کفش مشکی می پوشید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *