زمان مطالعه: 11 دقیقه

نایک صدر لیست بهترین برند

بهترین برند کتونی در ایران – لیست کامل

همه ما عاشق یک جفت کفش کتانی محکم هستیم. از ورزش گرفته تا فرودگاه تا لباس خیابانی. برخی از برندهای کفش ورزشی به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده اند. کفش‌های کتانی برای هر موقعیتی مناسب هستند. اما بهترین برند کتونی کدام است و چه کفش های کتانی در سال 1403 شیک هستند؟

حرکت بین نوآوری و نوستالژی، مدلهای Nike Air Force ، مدل Air Jordan، مدل Air Max، مدل adidas Superstar و مدل Stan Smith’s مدلهای نمادین دهه 70 و 80 میلادی احتمالا عمیقاً در آگاهی ما ریشه دوانده است. بالاخره این نایک و آدیداس بودند که کفش‌های ورزشی را از ورزش به مد بردند. این دو غول ورزشی که مجموعاً در سال 2021 تنها از فروش کفش در سطح جهان 41 میلیارد دلار به دست آوردند، همچنان پیشتاز هستند.

اما این فقط در مورد درآمد نیست. شرکت هایی مانند نایک و آدیداس به این زودی افت رتبه نخواهند داشت. آنها همچنان در صدر لیست هستند. در حالی که تشخیص دقیق دو برند بهترین کفش کتانی نسبتاً آسان است، چگونه آنها از نظر عملکرد، سبک، تبلیغات و محبوبیت در مقابل سایرین قرار می گیرند؟

علیرغم اینکه دو رقیب اصلی برای چندین دهه به کفش های کتانی حکومت می کنند، مطمئناً فضایی برای ردیف جدیدی از برندهای کفش ورزشی وجود دارد. ما Salomon و On پیشگام در روند gorp-core، New Balance را داریم که وارد قلمرو کفش‌های کتانی می‌شود، و برندهای Karhu و Saucony که هنوز در حال نوآوری هستند. مبدان تولید و بازی کتانی هرگز اینقدر متنوع نبوده است.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا لیست کاملی از بهترین مارک های کفش کتانی جهان در سال 1403 را که تأیید شده توسط باشماق هستند ارائه شده است. این مارک ها برای سال ها به کمد لباس شما خدمت می کنند.

 

بالاخره این نایک و آدیداس بودند که کفش‌های ورزشی را از ورزش به مد بردند.

 

با 14 برند برتر کتونی در ایران آشنا میشویم.

کتونی یکی از پرمصرف ترین شاخه کفش است و بدین جهت برندهای اولیه این صنعت قویتر و بزرگ تر از قبل در عرصه جهانی زندگی میکنند. با همین حال با گذشت زمان برندهای جدیدی متولد شدند که حتی برندهای معتبر قبلی را پشت سر گذاشته و دیدگاه جدید را آفریدند. زمانی که نایک متولد شد، آدیداس آلمان و اسیکس ژاپن در صدر لیست بهترین برند کتونی بودند. این تازه متولد شده این دوقدرت را به لحاظ مدل، فروش، سود سالانه و امتیازات برندینگ پشت سر گذاشت و الان در صدر لیست بهترین برندهای کفش اسپرت قرار دارد.

1. نایکی Nike

بهترین برند کتونی | نایک

تاسیس: اورگان، ایالات متحده، 1964

نمادها: Nike Cortez, Nike Air Max, Nike Air Force

نایک مظهر همه کفش‌های کتانی است. همزمان با شوق دویدن آمریکایی در دهه 70 میلادی، این برند نمادین آمریکایی توسط فیل نایت در سال 1964 در اورگان ایالات متحده تأسیس شد. نایک به عنوان یکی از برندهای پیشگام کفش کتانی، صنعت کفش ورزشی را شکل داد و کفش های ورزشی را از زمین های بسکتبال به مد روزمره آورد.

پس از یکی از اولین مدل ها، مدل Nike Cortez توسط سر التون جان در سال 1980 تایید شد و توسط تام هنکس بازیگر نقش اول فیلم فارست گامپ، پوشیده شد، فروش آن بالا رفت. همزمان با موفقیت مدل کورتز، نایک در سال 1984 با مایکل جردن، عضو جدید 22 ساله NBA، قرارداد امضا کرد. پس از راه اندازی نایک ایر جردن یک، نایک جایگاه مکتب خود را حفظ کرد و چشم انداز جدید برای کتانی بوجود آورد. نمادین ترین مدل ها، نایک ایر فورس Nike Air Force، نایک دانکس Nike Dunks و ایر مکس Air Max، هنوز در قلب همکاری های تبلیغاتی قرار دارند. کافی است بگوییم، تقریباً 60 سال بعد، فهرست کفش های ورزشی نایک هنوز به سختی شکست می خورد و و میشود بعنوان اولین و بهترین برند کتونی نامید.

خرید از باشماق

خرید از نایک

 

2. آدیداس adidas

بهترین برند کتونی | آدیداس

تاسیس: Herzogenaurach، آلمان، 1949

نمادها: آدیداس سوپراستار (adidas Superstar)، آدیداس استن اسمیت (adidas Stan Smith)

یکی از برندهای کفش کتانی که نیازی به معرفی ندارد، آدیداس اصلی آلمانی است. غول ورزشی آدیداس نه تنها یکی از بزرگترین برندهای کفش ورزشی در جهان است، بلکه علتی است که کفش های ورزشی را به عنوان لوازم ضروری مد متحول کرد. آدیداس در سال 1949 توسط آدولف داسلر در آلمان تاسیس شد.

آدیداس با مدلهای سوپراستار و استن اسمیت سبک خود را از یک برند کفش ورزشی به یک برند کفش با فروش چند میلیارد دلاری لباس غیر رسمی و روزمره تبدیل کرد و میشود بعنوان بهترین برند کتونی در ایران نامید.

خرید از باشماق

خرید از آدیداس

3. جردن (Jordan)

بهترین برند کتونی | جردن

تاسیس: اورگان، ایالات متحده، 1984

نمادها: Air Jordan 1 High

به طور رسمی زیر نظر نایک، این برند در دهه 1980 محبوب شد. هنگامی که نایک در سال 1984 با مایکل جردن، بازیکن تازه کار NBA شریک شد، چیزی را آغاز کرد که در صنعت کفش های کتانی دیده نشده بود. با معرفی نایک ایر جردن 1، فرهنگ جدید کفش و تبلیغات کفش های بسکتبال آغاز شد. از آن زمان این پدیده کند نشده است.

برخی از بهترین مدل های جردن هنوز هم جزو محبوب ترین کفش های کتانی در سراسر جهان هستند. اگرچه نام تجاری نایک جردن از آن زمان طراحی‌های جدیدتری مانند Air Jordan 1 Mid را ارائه کرده است، Air Jordan 1 High همچنان بعنوان یکی از معروف‌ترین و نمادین‌ترین شکل کفش‌های کتانی موجود است.

خرید از باشماق

خرید از جردن

 

4. کانورس Converse

بهترین برند کتونی | کانورس

تاسیس: ماساچوست، ایالات متحده، 1917

نمادها: چاک تیلور آل استار (Chuck Taylor All Star)

در امریکا کسی اگر در حین گوش دادن به Fall Out Boy در MP3 پلیر صحنه گرانج اواخر دهه 90، چتری های ایمو و شلوار جین تنگ به تن داشتند، احتمالاً هرکدام یک جفت کتانی مدل Converse Chuck Taylor All-Stars نیز دارند. در سال 1917 تاسیس شد و همه چیز از زمانی شروع شد که کانورس به لطف چاک تیلور (بسکتبالیست امریکایی که به رشد این برند کمک کرد) در دهه 1970 مترادف با جوانان و فرهنگ پاپ شد. کانورس در اوج خود بسیار جذاب بود، شخصیتهای هنجارشکن از اسکیت بازها گرفته تا دوستداران موسیقی سبک پانک و همچنین دوستداران ورزش، بت‌های محبوب مانند کرت کوبین (موسیقی دان امریکایی) و هر کس در بین آن‌ها می‌پوشیدند. از آن زمان تا حالا این برند ارتباط خود را به عنوان یک کلاسیک جاودانه از دست نداده است.

کفش Converse توسط نایک در سال 2003 خریداری شد. این برند نماد محبوب کفش ورزشی بسکتبال است. پس از اینکه مدل Chuck Taylor All Star II مدرن چندان مورد استقبال قرار نگرفت (یکی از علل: گرانی مدل)، Converse ارتباط خود را از طریق همکاری با پیشگامان لباس خیابانی Stüssy و Off-White، و همچنین Rick Owens، GOLF le FLEUR، JW Anderson، یا A$AP Nast ، جایگاهش را به عنوان یکی از برترین برندهای کفش کتانی در جهان حفظ کرد.

خرید از باشماق

خرید از کانورس

 

5. ونس Vans

بهترین برند کتونی | ونس

تأسیس: کالیفرنیا ، ایالات متحده ، 1966

نمادها: Vans Old Skool ، Vans SK8 ، Vans Slip-on

Vans یک شرکت کفش اسکیت افسانه ای است که در دهه 1960 در کالیفرنیا در ایالات متحده تأسیس شد و به دلیل کیفیت و مقرون به صرفه بودن شناخته شده است. این برند در اواسط دهه 70 مترادف با ناهنجاری فرهنگی شد که توسط اسکیت‌بوردها در سراسر جهان پوشیده می‌شد. استیسی پرالتا و تونی آلوا افسانه‌ای (دو اسکیت باز مشهور امریکایی)، کفش‌های ورزشی Vans را شهره جهان کردند و این برند از آن زمان ارتباط خود را با صحنه اسکیت حفظ کرده است.

خرید از باشماق

خرید از ونس

6. نیو بالانس New Balance

بهترین برند کتونی | نیوبالانس

تاسیس: بوستون، ایالات متحده، 1906

نمادها: New Balance 550، New Balance 574

ده سال پیش، New Balance جالبترین و باحالترین برند کتانی نبود. در واقع، دقیقاً برعکس بود، که به عنوان بهترین کفش پدر شناخته می‌شد. قدمت این برند به سال 1906 در بوستون، ایالات متحده برمی گردد، زمانی که این شرکت به عنوان یک فروشنده کفی طبی و محصولات حامی قوس پا، شروع به کار کرد و بعداً در دهه 1960 تمرکز خود را به کفش های ورزشی تغییر داد. پس از انتشار New Balance Trackster، این برند در دهه 70 میلادی به برندی در رده کفشهای دویدن تبدیل شد.

خرید از باشماق

خرید از نیوبالانس

7. پوما PUMA

بهترین برند کتونی | پوما

تاسیس: Herzogenaurach، آلمان، 1948

نمادها: Puma Suede Classic

پوما یک انتخاب مطمئن است: طراحی شده برای ماندگاری، ظاهری کلاسیک و مدلی جاودانه را ارائه می دهد. نام تجاری نمادین کتانی PUMA توسط رودولف داسلر در سال 1948 در پایتخت تولید کفش هرتزوگناوراخ آلمان، یک سال قبل از اینکه برادرش آدولف داسلر آدیداس رقیب را پس از یک دشمنی ادعایی، راه اندازی کند، تأسیس شد.

مدل Puma Suede که در سال 1968 وارد بازار شد، توسط ورزشکاران و افراد مشهور مورد تایید قرار گرفت. از صحنه تاریخی بندکفش بستن پله Pele در جام جهانی فوتبال 1970 تا مدلPuma Fenty creepers ریحانا، پوما به درستی جایگاه خود را در لباس های خیابانی و به عنوان سومین برند بزرگ کفش کتانی در سطح جهان به دست آورده است.

خرید از پوما

8. هوکا HOKA

بهترین برند کتونی | هوکا

تاسیس: Annecy، فرانسه، 2009

نمادها: HOKA Bondi، HOKA Clifton

هوکاهای سبک وزن با کفی مخملی برای دوندگان اولتراماراتن و کسانی که به دنبال راحتی فوق العاده در قدم زدن در شهر هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. هوکا که در سال 2009 از شهر کوچک Annecy در رشته کوه‌های آلپ فرانسه آغاز بکار کرد و اکنون مقر آن در کالیفرنیا، ایالات متحده است، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برندهای کفش کتانی در جهان تبدیل شد.

هوکا کفش‌هایی را برای همه مناسبت‌ها تولید می‌کند و برای دونده‌هایی با عملکرد عالی، کفشهایی با کفی فوم‌مانند ارائه می‌دهد که باعث ثبات و جهش ورزشکار میشود. تا همین اواخر، هوکا منحصراً توسط ورزشکاران استقامتی پوشیده می شد. با این حال، در چند سال گذشته با هیاهوی عوام فریبنده مد در مورد نام تجاری، همه چیز به شدت تغییر کرد. در نتیجه، همکاری های هوکا با برندهای لباس Engineered Garments و Moncler راحتی را به مد بخشید.

خرید از هوکا

9. اسیکس ( تایگر) ASICS, Onitsuka Tiger

سمبلی تری برند کتونی | اسیکس

تاسیس: کوبه، هیوگو، ژاپن، 1949

نمادها: ASICS Gel Kayano، ASICS Gel Nimbus، Onitsuka Tiger Mexico 66

اسیکس یک برند محبوب کفش ورزشی از ژاپن است که در ابتدا با نام اونیتسوکا Onitsuka Co در سال 1949 توسط کیهاچیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka راه اندازی شد. برند کفشی که الهام بخش فیل نایت، موسس برند نایکی بود، شروع به تبدیل شدن به محبوب ترین کفش جهان برای دوندگان نخبه کرد. از سال 1977، این شرکت به ASICS تغییر نام داد و اکنون هم برای مدهای خیابانی و هم برای ورزشکاران جذاب است.

در حالی که اسیکس بر طراحی های مدرن متمرکز است، تصویر ببر و لوگوی اونیتسوکا برایمان خاطره ساز است مانند مدلهای Onitsuka Tiger Tai Chi و Onitsuka Tiger Mexico66 است که در اوما تورمن در فیلم Kill Bill و بروس لی در فیلم بازی مرگ بعنوان نمادین ترین لحظات کتانی دیده می شود. اسیکس با آمیختن اصول چند ده ساله کفش‌سازی با طراحی های جاودانه و همکاری با برندهای لباس مانند Kiko Kostadinov و BEAMS، Asics جایگاه خود را به عنوان یکی از برندهای پیشرو کفش کتانی در سراسر جهان حفظ می‌کند و میشود بعنوان بهترین برند کتونی در ایران نامید.

خرید از باشماق

خرید از اسیکس

10. ریباک Reebok

کفش انگلیسی | ریبوک

تاسیس: بولتون، انگلستان، 1958

نمادها: Reebok Club C، Reebok Classics

کفش‌های کتانی ریباک که اغلب تحت الشعاع شرکت‌هایی مانند آدیداس و نایک قرار می‌گیرند، هنوز هم بعنوان مدلهای کلاسیک جاودانه با شهرت شایسته هستند. این برند که در سال 1958 در بولتون، انگلستان تأسیس شد، اکنون در بوستون، ماساچوست، ایالات متحده مستقر است، این برند ابتدا بر روی کفش‌های تنیس و ایروبیک متمرکز شد و با مدل ریباک فری استایل در طول دهه 80 محبوبیت پیدا کرد.

ریباک کفش های کتانی بسیار خوبی دارد. این برند قبلاً به مجموعه برند مد و فشن لوکس فرانسوی Maison Margiela پیوسته است و همچنان به تولید مدلهای تازه‌ و نمادین Reebok Club C و Reebok Classics ادامه می‌دهد، مدلهایی که برای همیشه صحنه کفش‌های دهه 80 را تغییر دادند. حتی امروز به‌عنوان یکی از لوازم اصلی لباس‌های خیابانی می‌توانید مدل Reebok Classics با کفی حجیم را با یک شلوار جین آبی ست کنید یا یک Reebok Club C 85 براق‌تر را انتخاب کنید. خلاصه: ریباک بهترین کفش ورزشی بدون زواید است.

خرید از باشماق

خرید از اسیکس

11. سالامون Salomon

برند برتر کتونی | سالامون

تاسیس: Annecy، فرانسه، 1947

نمادها: Salomon Speedcross، Salomon XT

تغییر رویکرد سریع سالومون از کفش‌های پرفورمنس (راحت و طراحی نو) به کفش‌های مورد علاقه سبک خیابانی کاملاً قابل توجه است.

این برند در ابتدا به عنوان یک تجارت تجهیزات اسکی در انسی، شهری در آلپ فرانسه، در سال 1947 راه اندازی شد، این برند تنها در اوایل دهه 1990 شروع به تولید کفش های کتانی کرد. با کفی های راحت و قوی، فناوری نساجی پیشرو در بازار، و کیفیت فوق العاده بادوام، کفش‌های عملکردی خاص Salomon بدون شک برنده فعلی سبک عملکردی هستند. از نمایشگاه‌های باند فرودگاه پاریس گرفته تا کوه‌های برفی، سالومون برای همه خدمات ارائه می‌دهد و بدین ترتیب میشود آنرا جزو لیست بهترین برند کتونی شمرد.

خرید از باشماق

خرید از اسیکس

12. ساکونی Saucony

برند ساحلی | ساکونی

تاسیس: پنسیلوانیا، ایالات متحده، 1898

نمادها: Saucony Jazz، Saucony Shadow

کفش‌های دویدن Saucony در سال 1898 در پنسیلوانیا، ایالات متحده، در سواحلی بهمین نام Saucony Creek تأسیس شدند. این برند پس از اینکه دوندگان معتبر و قهرمانان ماراتن در دهه 1970 از کتانیهای ساکونی استفاده کردند، این برند به شهرت رسید. دوندگان با کفش‌های کتانی Saucony سوگند یاد کرده‌اند. با این حال، در طول سال‌ها، این برند نیز از برند کفش ورزشی و دویدن به یکی از برندهای لباس‌های معمولی و روزمره تبدیل شده‌ است.

نمادین‌ترین کفش‌های کتانی ساکونی مدلهای Saucony: Saucony Jazz و Saucony Shadow هستند که هر دو مربوط به دهه 1980 بوده و هنوز هم جزو محبوب‌ترین‌ها هستند که اغلب در میان همکاری‌های اولیه و فعلی آن به چشم می‌خورد. نمونه ان ماراتن راد دیکسون(دونده نیوزیلندی) است. اخیراً، Saucony با برند لباس END همکاری کرده است. اگر به دنبال ترکیب راحتی با استایل غیررسمی هستید، Saucony انتخاب مناسبی است.

خرید از ساکونی

13. میزانو Mizuno

کیفیت ژاپنی | میزانو

تاسیس: اوزاکا، ژاپن، 1906

نمادها: M.M.Y. کفش کتانی M.M.Y. Blakey

میزانو، رقیب برند سلمبلیک کتانی: اسیکس ASICS ، یک برند ورزشی ژاپنی است که تاریخ تولد آن به بیش از 100 سال پیش باز می گردد. میزانو با تمرکز بر روی طراحی های سبک وزن در سال 1906 تأسیس شد. ورزشکاران به دلیل دوام و ضبه گیری قوی آنها برای چند دهه از میزانو طرفداری کرده اند. بنابراین اگر به دنبال راحتی آمیخته با مد هستید، میزانو همه چیز را دارد. اگر تامین و پخش این برند در ایران به تیراژ و قوت نایکی باشد در چشم مردم هم در لیست بهترین برند کتونی داخل میشود.

خرید از میزانو

14. مرل Merrell

باکفیت و جان سخت | مرل

تاسیس: ورمونت، ایالات متحده، 1981

نمادها: Hydro Moc، Moab

مرل یک برند جان سخت برای پیاده‌روی با دوام، کیفیت و راحتی فوق‌العاده است. این برند که تلفیقی از آینده‌نگری و فناوری است، به‌خاطر پوتین ها و کفش‌های دوندگی با کارایی بالا معروف است.

اخیراً، ماهیت کاربردی مرل بر قله‌های کوه و خیابان‌های شهر تمرکز کرده است و مدل Merrell Hydro Moc به یک نماد ترکیبی از استایل و راحتی تبدیل شده است. برای انبوه کسایی که عاشق فضای بیرونی بوده و می‌خواهند شیک بمانند، عالی هستند. مدل سیلوئت Merrell Hydro Moc با ظاهری آینده‌نگر، به لباس‌های شما چاشنی میدهد و در عین حال شما را راحت نگه می‌دارد. مرل در ایران نیز به کیفیت شناخته شده است و جزو لیست بهترین برند کتونی محسوب میشود.

 

خرید از باشماق

خرید از مرل

 

بهترین برند کتانی و اسپرت در ایران – سایر برندهای کتانی که به اندازه لیست بالا مشهور نیستند:

  • آن On سوئیس
  • دییم Diemme ایتالیا
  • کارهو Karhu فنلاند
  • وای-تری Y-3 آلمان
  • Li-Ning لینینگ (چین)
  • Athletics Footwear اتلتیک-فوتوییر (انگلیس)
  • Maison Mihara Yasuhiro / میشن میهارا یوشیرو (ژاپن)
  • norda / نوردا (کانادا)
  • ROA / روآ (ایتالیا)
  • S.W.C – Stepney Workers Club / اس-دابلو-سی (انگلیس)
  • Last Resort AB / لست رسورت ای-بی (سوئد)
  • Veja / وجا (فرانسه)
  • BAPE / بیپ (ژاپن)
  • CAMPERLAB / کامپرلب (اسپانیا)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *