زمان مطالعه: 4 دقیقه

اکثر زنان یک جفت کفش پاشنه بلند در کمد خود دارند. این سبک هیچگاه از مد نمی افتد و در طرح های مختلف تولید شده است. همچنین سالهاست که برندهای لوکسی مانند شنل و گوچی از تولید آن حمایت میکنند. در ادامه مقاله به مزایا و معایب پوشیدن این کفش های جذاب می پردازیم.

کفش پاشنه دار

کفش پاشنه دار

افزایش قد

کفش پاشنه دار، قد شما را 12 تا 15 سانتیمتر بلندتر نشان خواهد داد. بسیاری از زنان عاشق قد بلند هستند. آنها با استفاده از این سبک، می توانند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. در واقع، پوشیدن این کفش ها به زنان احساس بهترین بودن و جذابیت می دهد.

استایل جذاب

وقتی زنان کفش های پاشنه بلند خود را می پوشند، احساس خوبی نسبت به بدنشان پیدا می کنند. همچنین، هیچ استایلی شیک تر از ترکیب دامن کوتاه و بوت پاشنه بلند نیست. ست کردن دامن ماکسی با صندل پاشنه دار نیز انتخاب جذابی برای بهار و تابستان است. پوشیدن کفش پاشنه بلند، نوع راه رفتن شما را نیز زیباتر خواهد کرد. زنان خوش پوشی که دوست دارند تمامی نگاه ها به سمت آنها باشد، از این سبک در استایل خود استفاده می کنند.

زیبایی پاها

این کفش ها، زیبایی پاهای شما را دو چندان خواهد کرد. کسانی که دوست دارند دامن کوتاه بپوشند، می توانند با استفاده از این سبک، ساق پای خود را زیباتر جلوه دهند. کفش پاشنه دار، پاها را بلندتر و شکیل تر نشان میدهد.

راحت ترین کفش پاشنه بلند

راحت ترین کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه دار با هر لباسی ست می شوند.

کفش پاشنه بلند، جذابیت هر لباسی را بیشتر می کند. این سبک با انواع مانتو و دامن ترکیب شیکی را می سازد. همچنین با شلوار پارچه ای و جین های کوتاه یا بلند نیز هماهنگ است. اگر نمی خواهید پاشنه های کفشتان مشخص شود، می توانید از دامن بلند استفاده کنید.

معایب استفاده از کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند و درد پا، دو روی یک سکه هستند. اگر چه زنان با این کفش ها دوست داشتنی به نظر میرسند، اما در طولانی مدت درگیر عوارض جانبی آن خواهند شد. در ادامه این مطلب عوارض کفش پاشنه دار را توضیح می دهیم.

درد پا

وقتی کفش پاشنه دار میپوشید، تمام فشار و وزن بدن شما بر روی پاهایتان متمرکز می شود. به همین دلیل، اکثر افراد پس از استفاده از آنها دچار درد می شوند. همچنین، اگر برای مدت طولانی استفاده شود، علاوه بر پا درد، منجر به مشکلاتی در زانو و لگن خواهد شد.

درد پا

درد پا

دشواری در راه رفتن با پاشنه بلند

بسیاری از افراد نمی توانند با این کفش ها راه بروند. برخی از زنان نیز به دنبال راحت ترین کفش پاشنه بلند میگردند زیرا دل کندن از این محصولات جذاب دشوار است. همچنین راه رفتن با آنها، به مدت طولانی، بسیار سخت خواهد بود. یکی از عوارض استفاده زیاد از این سبک، درد پاشنه می باشد. همچنین، احتمال از دست دادن تعادل و پیچ خوردگی پا را نیز افزایش می دهد.

ایا کفش پاشنه بلند برای دیسک کمر ضرر دارد

پوشیدن کفش استاندارد و مناسب باعث می شود که از فشار وزن بدن بر روی کمر کاسته شود. کفش پاشنه دار فاقد این ویژگی است. به همین دلیل منجر به کمردرد خواهد شد. با این حال می توانید با پیاده روی، ورزش و یوگا خودتان را از ابتلا به این مشکل مصون نگه دارید.

زردی و پینه پا

وقتی وزن بدن بر روی پاشنه متمرکز باشد، منجر به پینه پا خواهد شد. همچنین ممکن است لکه های زردی بر روی آن ایجاد کند. برای درمان ضخیم شدن پوست کف پاهایتان می توانید آنها را به طور منظم با روغن یا کرم ماساژ دهید.

معایب کفش پاشنه بلند

معایب کفش پاشنه دار

پاشنه بلند و پیچ خوردگی پا

احتمال پیچ خوردگی پا به علت پوشیدن کفش پاشنه بلند وجود دارد. ممکن است این مشکل در صورتی ایجاد شود که فرد به راه رفتن با آن عادت نداشته باشد. وقتی کفش پاشنه دار پوشیده اید، سعی کنید که به آرامی و با دقت راه بروید. همچنین اگر از وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنید و مجبور هستید که مدت زمان زیادی را پیاده روی کنید، از استفاده از آنها اجتناب کنید. همچنین، از صندل های پاشنه بلند به ندرت استفاده کنید. اگر دائما این کفش ها را می پوشید، پاهای شما دچار آسیب هایی جدی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *