زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا این حقیقیت را می‌دانید که مغز به طور خودکار هنگام ملاقات کردن یک شخص، اسکن بصری کاملی از وی انجام می‌دهد. این اسکن بصری شامل چهره و اعضای بدن فرد متقابل و مهمتر از همه لباس‌هایی است که فرد به تن دارد. در این حالت پوشیدن لباس مناسب به خصوص برای کسانی که به ملاقات با کسی که دوستشان دارند می‌روند می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. در این میان، زنان اغلب به علت توجه بیشتر به جزییات، کفش‌هایی که شما می‌پوشید را نیز آنالیز کرده و می‌توانند شخصیت شما را تا حد زیادی تخمین بزنند. کفش‌های شما می‌توانند شما را فردی ورزشکار، مرتب و یا شلخته نشان دهد که مطمئناً برای دیدار اول از اهمیت زیادی برخوردار است.
این واقعیت مهم را باید قبول کنیم که کفش‌ها قدرت جذب و یا برعکس، دفع دارند و می‌توانند شخصیت را به خوبی نشان دهند. به علت اهمیت این موضوع یک تحقیق مردم شناسی پیرامون نظرات زنان در مورد کفش‌هایی که مردان می‌پوشند بین ۲۰۰ زن انجام گرفته و نتایج جالبی داشته است که ما در این مطلب برای شما عنوان خواهیم کرد.

کفش مناسب برای محل کار

فکر می‌کنم همه می‌دانیم که هر مکان خاصی لباس مختص خود را دارد. لباسی که برای یک مراسم دوستانه می‌پوشید مطمئناً با لباسی که برای یک محیط اداری و کاری پوشیده می‌شود متفاوت است. باید بدانید کفش‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید با دقت انتخاب و استفاده شوند. محیط‌های کاری، فضایی رسمی دارند و کفش‌های کلاسیک و رسمی را می‌طلبند با توجه به آماری که در این پژوهش به دست آمده اغلب زنان، کفش‌های رسمی را برای محیط‌های کاری و اداری ترجیح می‌دهند. به نمودار زیر دقت کنید:

کفش مناسب برای فضای باز

شاید برای شما آقایان مهم نباشد که در یک محیط باز مانند پیک نیک یا کنار دریا چه کفشی به پا داشته باشید اما زنان اینگونه نیستند. آن‌ها دوست دارند شما شیک‌ترین مدل کفش یا دمپایی مناسب برای این محیط را به پا داشته باشد. اگر دوست دارید بدانید چه کفشی برای این مکان‌ها بیشتر مورد توجه زنان است به نمودار زیر نگاهی بیندازید:

کفش مناسب برای قرار ملاقات

تصور کنید قرار ملاقاتی با یک فرد ترتیب داده‌اید، فرقی ندارد این فرد می‌تواند شریک زندگی شما در آینده یا یک دوست قدیمی باشد، در هر صورت شما به اعتماد به نفس نیاز خواهید داشت. قبل از شروع صحبت، این بدن و لباس شماست که شخصیت شما را بازگو خواهد کرد پس مطمئناً لباس و به خصوص کفشی که انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی خواهد داشت. بله درست است انتخاب کفش مناسب و متناسب با قد، هیکل، وزن و در نهایت همخوان با لباس‌هایی که به تن دارید شما را به مردی جذاب و خوش استایل تبدیل خواهد کرد. اگر دوست دارید بدانید خانم‌ها بیشتر چه کفش‌هایی را برای یک قرار ملاقات می‌پسندند، نمودار زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

کفش مناسب برای عروسی و جشن ها

اگر می‌خواهید در یک مراسم عروسی رسمی شرکت کنید یا حتی اگر مراسم عروسی خودتان است باید بگوییم شما برای انتخاب کفش‌هایتان پروسه سختی در پیش دارید. مراسم عروسی شما چه در باغ یا یک مکان سر بسته برگزار شود باز هم لباس و کفش‌های شما در مرکز دید همه خواهد بود. اگر نمی‌خواهید ریسک کنید بهترین گزینه برای شما کفش‌های کلاسیک و ساده است. البته که باید تناسب رنگی آن را با لباسهایتان نیز رعایت کرده و استایلی رسمی، کلاسیک و شیک بسازید. اگر دوست دارید بدانید زنان چه کفش‌هایی را برای مراسمات این چنینی بیشتر از مدل‌های دیگر می‌پسندند انتخاب آن‌ها را از نمودار زیر می‌توانید ببینید:

کفش مناسب برای آخر هفته ها

تصور کنید با دوستان خود قرار مقالات آخر هفته‌ای دارید، چه کفشی را به پا می‌کنید؟ مطمئناً اولویت شما در چنین مکان‌هایی بیشتر راحتی پاهایتان است تا بتوانید به راحتی تفریح کرده و خوش بگذرانید. در این حالت کفش‌های اسنیکرز هم می‌توانند راحتی مناسبی برای شما فراهم کنند و هم از نظر خانم‌ها کفش جذابی برای یک قرار ملاقات آخر هفته‌ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *