زمان مطالعه: 7 دقیقه

ست کردن کفش با لباس

در این مقاله باشماق قصد ندارد راهنمای جامع ست کردن کفش با لباس را منتشر کند. بلکه قصد داریم تکنیک هارازها و نکات اینکه چگونه کفش ست کنیم را با شما به اشتراک بگذاریم. ست کردن لباس بیشتر از اینکه یک علم باشد، یک کار هنری است. نزدیک ترین راهنمای ست کردن لباس احساس شفاف ماست. اینکه پازل های لباس از کفش و شلوار و پیراهن چگونه در کنار هم چگونه احساس میشوند، راهنمای اصلی بهتر شدن استایل ماست.

در این مقاله به این سوالات شما پاسخ میدهیم:

ست کردن کفش با لباس چه قوانینی دارد؟

ست کردن کفش با لباس تیره یا روشن؟

لباس مجلسی را با چه کفشی ست کنیم؟

چه رنگ کفشی را با چه رنگ لباسی ست کنیم؟

با کفش عسلی چی بپوشیم؟

چرا کفش ست کنیم؟

چگونه کیف و کفش را ست کنیم؟

چگونه کفش ست کنیم؟

چگونه کفش را با لباس ست کنیم؟

کفش طوسی را چگونه ست کنیم؟

کفش سفید با چی ست میشه؟

کفش سفید با چه شلواری ست میشه؟

کیف و کفش سفید با چی ست میشه؟

کفش سفید با چه مانتویی ست میشه؟

کفش مشکی با چی ست میشه؟

با کفش مشکی چی بپوشیم؟

کفش مشکی با چه شلواری؟

قوانین و اصول ست کردن کفش با لباس

یک ظاهر یکپارچه از سه بخش اصلی تشکیل شده است: لباس، کفش و لوازم جانبی. هر جزء مد، ظاهر کلی را بهبود می بخشد. همه آنها باید به طور منسجم با هم کار کنند تا ظاهر نهایی شیک و مد روز ایجاد کنند. اینکه چگونه هر بخش را با یکدیگر ست کنید و نحوه استایل دهی به آن‌ها، به شما این تضمین را میدهد که یک مد پیشرو را انتخاب میکنید و این از مزایای ست کردن کفش و لباس است.

در گذشته، پوشیدن لباس با قوانینی همراه بود. برای مدت طولانی، پوشیدن کفش های کتانی و لباس در کنار هم یک تابو یا یک ظاهر جایگزین به حساب می آمد. بسیاری بر این باور بودند که این دو مورد در انتهای دو طیف قرار دارند، یکی نماد زنانگی است در حالی که دیگری جوهری مردانه‌تر را توصیف می‌کند. ترکیب این دو از آداب معاشرت و موانع اجتماعی زیادی عبور کرد. تا دهه 2000 بود که مردم به طور کامل پذیرفتند که کفش‌های کتانی و لباس لزوماً در دسته‌های جداگانه قرار نمی‌گیرند. در سال 2019، سرنا ویلیامز با لباس کامل ورساچه همراه با کفش‌های کتانی نمادین جردن، توجه ها در فرش قرمز را به خود جلب کرد و ظاهری چشم نواز داشت.

مد با قوانین متعددی همراه است، اما با گذشت سال ها، آنها متنوع می شوند، قالب می گیرند و موانع سنتی را می شکنند. کار تطبیق کفش با لباس همیشه با قوانینی همراه بوده است، از آنچه قابل قبول است تا آنچه برخی آداب و رسوم آن را ضعیف می دانند. امروزه، بایدها و نبایدهای ست کردن کفش با لباس، به جای رعایت استانداردهای سنتی، بر نکات سبک مد متمرکز است. در اینجا چهار مورد از بایدها و نبایدها برای ایجاد ظاهری شیک در حین هماهنگی لباس و کفش آورده شده است.

الگوهای جفت در ست کردن کفش با لباس
انجام دهید: اصول اولیه را از روی الگوها و طرح های چاپی ست کنید

طرح های چاپی، الگوها و طرح های گل-گلی ظاهر گویایی را ایجاد می کنند. آنها جنبه سرگرم کننده به لباس ها اضافه می کنند و شخصیت و ویژگی های زیادی را به نمایش می گذارند. ست کردن الگوها و طرح های چاپی با همتای اصلی، جزئیات برجسته یک استایل طرح دار و چاپ شده را با کمی آرامش متعادل می کند. چه کفش های طرح چاپ را انتخاب کنید یا یک لباس طرح دار، ست کردن هر کدام با یک جفت هم سطح، تعادل آرامش بخشی را برای ناظران ایجاد می کند. همچنین، یک ست ساده الگو را می‌سازد و نیم دیگر ست را بیشتر برجسته میکند.

انجام ندهید: گیج گردن نگاه ها

استفاده از طرح های چاپی و طرح دار (الگوهای تکرار شونده) بیش از حد در یک ظاهر، می تواند حواس پرتی زیادی را ایجاد کند. بر حواس انسان غلبه می کند. اگرچه بازی با طرح‌های مختلف شور و شوق خلاقانه زیادی را برمی‌انگیزد، اما نمی‌خواهید ظاهر خود را بیش از حد تحت تأثیر قرار دهید و خود را در جنگلی از چاپ غرق کنید. اجتناب از تداخل چاپ و الگو، ظاهر شما را متعادل و جذاب نگه می دارد.

ست کردن رنگ کفش و رنگ لباس

اصول ست کردن رنگ ها
انجام دهید: از رنگ های مکمل و خنثی استفاده کنید

مانند ست کردن طرح های چاپی باهمدیگر، هماهنگی و ست کردن رنگ های خاص باهم، بهتر از بقیه موارد موثر است. بهترین گزینه های ست کردن رنگ شامل استفاده از رنگ های مکمل – مانند بنفش و زرد، آبی و نارنجی، یا سبز و قرمز – خنثی و سایه های همرنگ است. کار با تئوری رنگ به شما کمک می کند رنگ کفش خود را با لباس های خود به روشی ساده و جذاب ست کنید. چرا رنگهای مکمل ایده خوبی است. چون انسان بطور ناخوداگاه کنارهم قرار گرفتن رنگهای مکمل را زیبا احساس میکند. برای اینکه بدانید کدام رنگها مکمل همدیگر هستند حتما از چرخه رنگ استفاده کنید. در این چرخه رنگهایی که در مقابل هم هستند، مکمل هم عنوان میشوند. در استفاده از رنگها باید به روانشناسی رنگ ها هم توجه کنیم. مثلا استفاده بارز از رنگ نارنجی به معنی نیاز به اجتماعی شدن را القا میکند.

انجام ندهید: ست کردن کفش با لباس، سر تا پا (با همان سایه)

ظاهر تک رنگ اغلب بخشی از استایل مد روز است، اما رنگ های مشابه نیز می تواند شما را دور از توجه ها نگه دارد. هنگام جفت کردن رنگ‌های ست، از سایه‌های مختلف و تفاوت‌های جزئی استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک رنگ محو نمی‌شود. پوشیدن لباس کوتاه‌تر و نشان دادن پوست، باعث کنتراست ظاهر شما میشود و رنگ‌ لباس و کفش‌هایتان را از هم جدا می‌کند. با این حال، برای ایمن بودن، انتخاب سایه های مختلف یا ترکیب رنگ های جسورانه با رنگ های خنثی جذاب ترین ظاهر را ایجاد می کند.

اندازه و طول در استایل
انجام دهید: در نظر گرفتن قد لباس

تنوع سبک یکی از بهترین ویژگی های لباس به عنوان پوشاک است. آنها در طرح های متعدد و دارای طیف وسیعی از طول هستند. هنگام ست کردن کفش با لباس، در نظر گرفتن طول لباس شما تضمین می کند که گزینه ای شیک و در عین حال کاربردی را انتخاب کنید. لباس های بلند با کفش های پاشنه دار به خوبی ست میشوند. قد اضافه شده تکمیل کننده دامن بلند است و باعث افزایش ارتفاع می شود تا با آنها حرکت کنید یا پا روی لباس خود نگذارید و خطر زمین خوردن را نداشته باشید. به طور شگفت‌انگیزی، لباس‌های بلند و صندل های انگشتی معمولاً بیشتر از کفش‌های پاشنه‌دار برای پوشنده‌ها خطر سُر خوردن ایجاد می‌کنند. در همین حال، لباس های کوتاه به شما انعطاف بیشتری در کفش می دهد.**

نباید: ست کردن لباس های بلند را با چکمه های بلند

یکی از استایل های اصلی، ست کردن لباس های بلند با چکمه های بلند است. چکمه های درشت روی زانو و یک لباس بلند در کنار هم ظاهری غول مانند ایجاد می کنند که ظاهر بصری درستی به نمایش نمیگذارد. فرم طبیعی شما را پنهان می کند و شما را در دریایی از مواد و پوشاک غرق می کند. مگر اینکه یک لباس تسمه دار قدیمی با چکمه های توری تنگ تا بالای زانو بپوشید، از ست کردن چکمه های درشت و بلند با لباس های بلند خودداری کنید.**

لباس پوشیدن برای مناسبت ها
انجام دهید: عملی بودن و راحتی را در نظر بگیرید

اگرچه یک جفت پاشنه بلند همراه با یک لباس کوچک ظاهری شیک و سکسی ایجاد می‌کند، خیلی از خانم ها، کفشهای پاشنه بلند را اذیت کننده و راه رفتن با آنها را سخت میدانند. هنگام انتخاب لباس برای هر مناسبتی، توجه به کاربردی بودن و راحتی منجر به بهترین نتایج می‌شود. انتخاب‌هایی که راحتی را فراهم می‌کنند، تضمین می‌کنند که از وقت خود لذت می‌برید، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و مد را با نیازهایتان متعادل می‌کند. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلندتر، کفش‌های پددار، چکمه‌های فانتزی یا کفش‌های کتانی بوتیکی با لباس‌تان، راحتی را بدون از دست دادن استایل افزایش می‌دهد. برای راحتی و کاربردی بودن لباس بپوشید و راحتی و رفاه خود را قربانی نکنید.

نباید: قوانین مربوط به لباس را نادیده بگیرید

علیرغم اینکه در روز و عصر آزادی مد و پذیرفتن افراد بدون توجه به آنچه که می پوشند، برخی محدودیت ها همچنان وجود دارد. دستورالعمل های لباس در موقعیت های مختلف اهداف مختلفی را دنبال می کنند. در محل کار، مقررات لباس مناسب کار، قوانین لباس را اجرا می کند که ایمنی شما را در حین کار به حداکثر می رساند، ویو و نمایش مثبت از تصویر شما ایجاد می کند و کاربردی بودن را بهینه می کند. در مراسم عروسی، قوانین لباس اغلب برای کمک به ایجاد ظاهر رویایی عروسی و احساس عروسی به کار می روند. در سناریوهای خاص، شما میتوانید به طور کامل اصول لباس را نادیده بگیرید. اگر یک عروس می گوید دمپایی نمی پوشم، بدون دلیل موجه بر خلاف میل او عمل نکنید.

بایدها و نبایدهای ست کردن کفش با لباس شما با گذشت سالها و با ظهور روندهای جدید تا حدودی تغییر می کند. صرف نظر از قوانین فعلی مد، ملاحظات کلیدی استایلی که هرگز تزلزل نمی کنند راحتی، اعتماد به نفس و کاربردی بودن است. مهم نیست که لباس های خود را چگونه باهم جفت می کنید یا لباس های خود را ست می کنید، می خواهید مطمئن شوید که ایمن بمانید و احساس خوبی نسبت به خود و ظاهر خود داشته باشید. با رعایت ست کردن کفش و لباس مناسب به ظاهری مد روز بپردازید و در عین حال راحتی و ابراز وجود را در ذهن داشته باشید.

هنگام ایجاد ظاهر و ست کردن اجزای لباس که نیازها و دیدگاه های شما را برآورده کند، یک کمد لباس مجهز، تفاوت بزرگی ایجاد می کند. یک مجموعه کامل کفش، گزینه‌ها و فرصت‌های ست کردن متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. فروشگاه کفش ما را به صورت آنلاین بررسی کنید و تنوع کفش های متعددی را به کمد و اتاق لباس خود اضافه کنید. در باشماق، ما طیف وسیعی از کفش‌ها را برای هر نوع لباس، ظاهر نهایی و نیاز، از کفش‌های کتانی رنگی گرفته تا تک رنگ و راحتی، ارائه می‌کنیم.

مقاله مرتبط: انواع کفش

از این موارد برای ست کردن کفش با لباس استفاده کنید. میتوانید بعنوان ایده ست کردن کفش با لباس از آنها استفاده کنید.

  • استفاده از جنس متفاوت
  • تضاد رنگ
  • ست با رنگ روسری
  • توجه به رنگ ها
  • ست کردن تک رنگ و بازی با سایه ها (تیره و روشن)
  • ست کردن لباس خانوادگی (ست زوج)
  • ترکیب کتانی با لباس مجلسی
  • ست کردن کفش رسمی با شلوار جین

نهایتا همیشه در نظر داشته باشید که ست کردن لباس با کفش یک کار هنری است و نسخه ثابتی نمی‌توان پیچید.

مقاله مرتبط: معنی کفش ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *