زمان مطالعه: 6 دقیقه

شخصیت شناسی

همانطور که رفتارها نشان دهنده تیپ شخصیتی افراد است، استایلی که انتخاب می کنید و طرز لباس پوشیدن شما نیز کاراکتر تان را توصیف می کند. در این مقاله قصد داریم به خانم ها و آقایان توضیح دهیم که انتخاب استایل آنها چه چیزی را در مورد شخصیتشان بیان می کند؟ چگونه لباس مناسبی را برای موقعیت های مختلف انتخاب کنند و چه استایلی را انتخاب کنند تا احساس اعتماد به نفس، جسارت و جذابیت بیشتری داشته باشند.
به طور کلی، نوع لباس هایی که می‌پوشید و اکسسوری هایی که استفاده می کنید، نشان دهنده این است که چه کسی هستید، اهل کجا هستید، شغلتان چیست و چه احساسی نسبت به خود و دیگران دارید.
محققان روانشناسی، مری الن روچ و جوآن ایچر، بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که استایلی که ما انتخاب می کنیم، یکی از راه های اصلی ارسال سیگنال های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دیگران است، زیرا آنچه می پوشیم شخصیت ما را نشان می‌دهد. در واقع، طرز لباس پوشیدن ما، نشانه ها و پیام های غیرکلامی را برای افراد دیگر ارسال می کند.

نحوه پوشش شما نشان می دهد که:

  • چقدر احساس قدرت می کنید؟
  • چقدر روی دیگران تاثیرگذار هستید؟
  • چقدر باهوشی هستید؟
  • چقدر درآمد دارید؟
  • چقدر اعتماد به نفس دارید؟

نویسندگان، طراحان لباس و کارگردانان با توصیف و نمایش نحوه لباس پوشیدن افراد، سرنخ هایی در مورد شخصیت آنها به خوانندگان و بینندگان می دهند. عینک هری پاتر، کفش های ایملدا و جواهرات کلئوپاترا را به یاد بیاورید. استایل آنها کاملا با کاراکترشان مرتبط است!

تست شخصیت شناسی بر اساس انتخاب استایل

بیایید به سوالات زیر پاسخ دهیم تا بفهمیم طرز لباس پوشیدن ما چه چیزی را در مورد شخصیتمان می گوید.

سبک استایل خود را چگونه توصیف می کنید؟

  1. استایل شیک و رسمی
  2. استایل کژوال و راحت
  3. استایل خیابانی (اجی، پانک، هیپ هاپ و غیره)
  4. استایل کاری
  5. استایل جذاب
  6. استایل منحصر بفرد
  7. استایل جوان پسند
  8. استایل اسپرت
  9. سبک خاصی برای استایل خود ندارید.

به پاسخ های خود به سوال اول دقت کنید. چه چیزی سبک استایل شما را خاص و متفاوت می کند؟

  1. رنگ ها لباس هایی انتخاب می کنم.
  2. برند لباس های من متفاوت از دیگران است.
  3. از بوتیک یا مراکز خرید مخصوصی لباسهای خود را تهیه می کنم.
  4. طراحی لباس های من خاص است.
  5. اکسسوری هایی که انتخاب می کنم.
  6. الگوی خاصی را برای استایل خود دارم.
  7. از لباس پوشیدن سلبریتی ها تقلید می کنم.

استایل ایده آل شما چیست؟

  1. استایل شیک و رسمی
  2. استایل کژوال و راحت
  3. استایل خیابانی (اجی، پانک، هیپ هاپ و غیره)
  4. استایل کاری
  5. استایل جذاب
  6. استایل منحصر بفرد
  7. استایل جوان پسند
  8. استایل اسپرت

دوست  دارید که سبک استایل و طرز پوشش تان چه احساسی به شما بدهد؟

  1. دوست دارم که استایل من خلاقانه باشد.
  2. ترجیح می دهم که سبک استایل من برای جنس مخالف جذاب باشد.
  3. دوست دارم که از مرز سنت ها و هنجارهای جامعه فراتر بروم.
  4. ترجیح می دهم که استایل من نشان دهنده قدرت من باشد.
  5. دوست دارم که لباس های من نشان دهد که چقدر خونگرم و اجتماعی هستم.
  6. می توانید موارد دیگری را نیز اضافه کنید.

برداشت دیگران از شخصیت شما با توجه به سبک استایل

محقق مری لین دامهورست می گوید: “لباس هایی که انتخاب می کنیم واسطه ای برای انتقال اطلاعات در مورد هویت ما است.” انتخاب لباس افراد می تواند تاثیر زیادی بر برداشتی که دیگران از او دارند، داشته باشد. بنابراین استایل نوعی ابزار برای برقراری ارتباط با مردم است. در واقع، آنچه می پوشید نقش مهمی در نحوه تفکر دیگران در مورد شما و برداشت های مثبت و منفی افراد دارد. لباس های انتخابی شما نشان دهنده این است که چقدر با اعتماد به نفس، خلاق و توانمند هستید.

چه سبک استایلی با شخصیت من هماهنگ است؟

احتمالا در حال حاضر این سوال برای شما پیش می آید که چگونه استایل ایده آلی را انتخاب کنم تا در نظر دیگران منحصر به فرد و بهترین تلقی شوم؟ در ادامه مقاله به ارتباط روانشناسی با مد، تناسب رنگ ها و انتخاب بهترین سبک لباس اشاره می کنیم. می توانید با استفاده از این مطالب یک برند شخصی برای استایل خود بسازید.

روانشناسی رنگ ها

انتخاب درست و مناسب رنگ لباس ها، روشی عالی برای تاثیرگذار بودن شما در نظر دیگران است. رنگ اجزای استایل خود ر ا بدون فکر و به طور تصادفی انتخاب نکنید، در مورد نحوه استفاده از هر کدام دقت زیادی داشته باشید. با این وجود، اگر در انتخاب رنگ ها و درک تناسب آن ها مشکل دارید، بگذارید که برندها این کار را برای شما انجام دهند. از برندهایی استفاده کنید که سبک استایل ایده‌آل شما را تولید می‌کنند. در این میان اهمیت و تاثیر رنگ سال را هم در نظر بگیرید. (میتوانید مقاله مربوطه به رنگ سال را مطالعه کنید)
روانشناسی رنگ ها
روانشناسی رنگ ها

به یاد داشته باشید که نحوه خیاطی لباس، الگو و طراحی آن بر نوع برداشت مردم از شما تاثیرگذار می باشد. همچنین انتخاب اکسسوری ها، هم برای آقایان و هم برای خانم ها، می تواند استایل فرد را کاملا تغییر دهند. نوع کفش، ساعت، روسری، کلاه و جواهراتی که انتخاب می کنید، جلوه متفاوتی به ظاهر شما خواهد داد.

چگونه استایل رسمی داشته باشیم؟

لباس رسمی

لباس رسمی

محقق یون هی کوون، استاد دانشگاه ایلینوی شمالی، از مردان و زنان در مورد تاثیر استایل و طرز پوشش بر قضاوت و برداشت آنها در مورد شخصیت همکارانشان در محیط کار تحقیق کرد. او دریافت که مردان معتقدند پوشیدن لباس مناسب، نشان دهنده هوش بالا، شایستگی، آگاهی، صداقت و قابل اعتماد بودن است.

رنگ های تیره، به خصوص سیاه و خاکستری، رسمی تر هستند.

دستبندهای درشت و شلوغ، روسری های رنگارنگ و بسیاری از اکسسوری های دیگر، میزان رسمی بودن استایل شما را کاهش می دهند. اگر می خواهید رسمی تر دیده شوید، از اکسسوری های ساده و مینیمال استفاده کنید.

سبک استایل کژوال

استایل کژوال

استایل کژوال

رنگ‌های روشن، پاستلی و لباس‌های گشاد، نمادی از استایل کژوال، راحت و غیررسمی است. این سبک، شخصیت شما را آرام و خونگرم نشان خواهد داد. آدام گلسمن، مدیر خلاق مجله مد، به مردم توصیه می کند که از گردنبند ها و جواهرات درشت یا یک ساعت مردانه سایز بزرگ در استایل کژوال خود استفاده کنند. آقایانی که استایل انتخابی آنها سبک کژوال است، باید از اکسسوری های کمتری استفاده کنند.

استایل جذاب و خلاقانه خیابانی یا استریت

استایل استریت

اگر دوست دارید که دیگران شما را به عنوان شخصی خلاق بشناسند، بهتر است از سبک استایل استریت برای نمایان ساختن شخصیتتان استفاده کنید. از استفاده از رنگ های جیغ در لباس های خود خودداری کنید و به تناسب رنگ ها توجه داشته باشید.

در انتخاب رنگ ها ریسک پذیر باشید!

اکثر افراد طیف خاصی از رنگ ها را برای استایل روزمره می پسندند. دنیل ماستو، استایلیست مشهور، توصیه می‌کند تا افراد از خلاقیت خود استفاده کنند و از منطقه امن شان خارج شوند. به این معنا که رنگ لباس ها و اکسسوری های خود را متفاوت از قبل انتخاب کنید.

همیشه از رنگ مشکی استفاده می کنید؟ این دفعه طوسی روشن را امتحان کنید. همه کفش های شما قهوه ای است؟ کفش‌های آبی را برای تغییر استایل خود استفاده کنید. معمولا شلوار جین آبی می پوشید؟ جین مشکی، طوسی، سبز و خاکی را امتحان کنید.

ریسک پذیر باشید و با جسارت بیشتری خرید کنید. تهیه لباس و کفش به صورت آنلاین، گزینه های متنوع تری را در اختیار شما خواهد گذاشت.

ست کردن لباس برای محل کار و مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی

در واقع، شما نیازی به خرج کردن پول زیاد برای خرید لباس ندارید، اما باید مطمئن شوید که لباس هایتان مناسب هستند. این موضوع برای زنان و مردان صدق می کند. به گفته فرانک برنیری، دانشیار دپارتمان روانشناسی در دانشگاه ایالتی اورگان، مصاحبه کنندگان شغلی در عرض ده ثانیه پس از ملاقات با افراد به این نتیجه می رسند که آیا آنها برای این کار مناسب هستند یا خیر. برای مثال، لباس خوش دوخت نشان می دهد که شما وظیفه شناس هستید و به جزئیات اهمیت زیادی می دهید.

لباسی که برای روز سرنوشت ساز مصاحبه شغلی خود استفاده می کنید، نباید تنگ، گشاد، خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد. بهتر است که تهیه و طراحی لباس خود را به یک خیاط ماهر بسپارید تا محصولی خوش دوخت را تحویل بگیرید. به یاد داشته باشید که کت و شلوارهای مردانه و زنانه بهترین انتخاب هستند زیرا استایلی رسمی ایجاد کرده و شما را حرفه ای نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *