زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر به دنبال کفشی هستید که تاریخ انقضا نداشته باشد و همیشه بتوانید در مراسم های مختلف از آن استفاده کرده و استایل خود را بسازید, ما به شما کالج ها را معرفی می کنیم. مطمئنا همه ما کالج ها را به خوبی می شناسیم چرا که دست کم یکبار از این کفش ها در کمد کفشهایمان داشته ایم. کالج ها کفش هایی رسمی و کلاسیک هستند که تخمین زده می شود صد سالی می شود که وارد دنیای کفش ها شده اند. امروزه کالج ها در مدل های مختلف زنانه، مردانه، بچگانه و طرح های مختلف، طراحی و تولید می شوند که این تنوع سبب شده تا به راحتی بتوان از این کفش ها در مراسم های مختلف، مجالس رسمی، پیاده روی، گشت و گذار و خلاصه هر جایی استفاده کرد.

 

 

 

 

کفش لوفر یا کالج!

کفش هایی که امروزه ما نام کالج را روی آن نهاده ایم در واقع اسم اصلی شان «لوفر» می باشد. لوفرها تاریخچه مشخصی ندارند و به نظر می رسد در طول تاریخ با توجه به شرایط زندگی و موارد استفاده از آنها به شکل امروزی در آمده باشند. اگر بخواهیم از بین چندین تاریخچه که بسیاری از محققان برای این کفش ها روایت کرده اند دو مورد مهم را نام ببریم می توان به لوفرهای سلطنتی انگلیسی یا موکاسین های سنتی یک طراح نروژی اشاره کرد.

 

 

 

 

تاریخچه کفش های کالج

برخی از نقل قول ها به این نکته اشاره دارد که لوفرها یا کالج ها اولین بار در سال 1926 زمانی که ریموند لوئیس وایلدسمیت (Raymond Lewis Wildsmith)، توسط پادشاه جورج ششم مأمور شد تا کفش راحتی برای استفاده از آن در داخل کاخ و خانه اش بدوزد، شکل گرفتند. او این کفش شبیه به کالج های امروزی بدون بند و پاشنه که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد را برای شاه طراحی و تولید کرد. درست است که وایلدسمیت این کفش را برای استفاده در فضای خانه و بسته طراحی کرده بود اما به علت راحتی و کاربردی بودنش به سرعت محبوب شد و استفاده از آن در فضای باز نیز رواج پیدا کرد.

در روایتی دیگر گفته می شود نیلز گرگوریوسون تورنگر (Nils Gregoriusson Tveranger)، کفاش نروژی در سال ۱۹۳۰ طرحی از یک کفش را ارائه داد که بنام «موکاسین اورلند»، نام گرفت. گفته می شود او این کفش را با الهام از کفش های سنتی قبیله های آمریکای شمالی با نام موکاسین، که او در نوجوانی برای یادگیری ساخت کفش به این ناحیه سفر کرده بود، ساخته است. البته گفته می شود در کشور خود نیلز نیز ماهیگیران کفش هایی با این طرح می پوشیدند و می تواند طرح او تلفیقی از این دو طرح باشد.

 

 

 

 

کالج های ‌برند گوچی

این نوع کفش ها طی سالیان دراز از هر کشوری که عبور می کردند ویژگی خاصی به خود می گرفتند و مطابق سبک و سلیقه مردمان نقاط مختلف جهان طراحی و تولید می شدند. در اوایل ساخت، این کفش ها به عنوان کفشی راحتی مورد استفاده قرار می گرفتند اما با راهیابی لوفر به برند های مطرح دنیا مانند گوچی «Gucci»، کالج ها تغییرات زیادی داشته و به حالت کفش های رسمی و مجلسی در آمدند. جالب است بدانید گوچی با اضافه کردن یک بند به شکل لقمه اسب به رنگ طلایی به این کفش آن را لوکس و خاص کرد. استفاده از چرم مرغوب و برخی دیتل های خاص و مهم تر از همه تولید آن در رنگ های مختلف به خصوص مشکی توانست محبوبیت این کفش ها را بیشتر کند.

 

 

 

 

کالج یا لوفر بلژیکی

یکی دیگر از سبک‌های محبوب کالج «لوفر بلژیکی» است که در دهه 1950 توسط هنری بندل «Henri Bendel» اختراع شد. از ویژگی های بارز کالج بلژیکی وجود یک پاپیون کوچک تزئینی و ساخت یکپارچه رویه زیر پاپیون می باشد. این کفش ها به علت زیبایی و خاص بودنشان به سرعت، شهرت زیادی در این کشور پیدا کردند و به نمونه ای از یک کالج معروف و محبوب در تمام دنیا تبدیل شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *