زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعبیر خواب کفش

تعبیر خواب ما را نسبت به زندگی خویش آگاه تر می کند. در رسانه های اجتماعی اخبار جهان-کشور یا شهر خود را دنبال می کنید. در اینستاگرام افراد مشهور مورد علاقه خود را دنبال می کنید. اما آیا خود را نیز دنبال میکنیم؟!

چرا خواب می بینیم؟ (منبع لاتین)

یکی از راههای دنبال کردن خود و آنچه بر ما میگذرد کشف و پی بردن به خواب و علایمی است که در آن به ما الهام می شود. آیا شما بخاطر خوابی که همین دیشب دیدید میتوانید الان عزیز خود را بکشید؟ اغلب افراد این کار را نمی کنند چون خواب دیدن برایشان چندان اهمیتی ندارد. اما هستند کسانی که در خواب الهام های مهم میگیرند. پیامبری مثل ابراهیم (ع) روی یک خواب دیدن فرزندش را قربانی میکرد.

همچنین خواب می تواند ما را نسبت به نیت و منظور کلی شرایطی که در آن هستیم  متوجه تر کند. سر آغاز زندگی خوب متوجه شدن است.

اکثر تعبیر خوابها شکل هم اند. شما وقتی تعبیر خواب می خوانید حین خواندن تعبیر بسیار حساس هستید که خدایی نکرده این خواب علایم بدی نداشته باشد و بعضا چهره ی محتاط مردم حین خواندن تعبیر خوابشان دیدنی است. اینجا ما تعبیر دیدن خواب کفش را در سه قسمت تقدیم میکنیم. قسمت اول اطلاعات کلی است که در رابطه با دیدن کفش در خواب ارایه می شود. قسمت دوم نشانه های خوشحال کننده است. و قسمت سوم نشانه های احیانا دلخور کننده است. که قسمت سوم خود مثل کلیدی است که خداوند برای اصلاح و تغییر رفتار و نهایتا خوشی نصیب ما میکند. قسمت سوم را شما ببینید : خبر ناخوش و بخوانید: اولویت برای عمل. همچنین ذکر این نکته لازم است که خبر خوش یا ناخوش نسبی است و از کسی به کس دیگر فرق میکند. شاید بیماری همسر از نگاه اغلب ناراحت کننده است اما طبیعتا هستند کسانی که به هر علت حتی از مرگ همسر خوشحال نیز می شوند.

 

تعبیر خواب کفش را می‌توان از جنبه‌های مختلفی نظیر رنگ کفش، کهنه یا نو بودن و سایر موارد مرتبط با آن بررسی کرد. با تعبیر خواب کفش سفید، کفش سیاه،‌ کفش پوشیدن، کفش خریدن و… با ادامه مطلب همراه باشید.

به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه‌اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند. باشماق با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب‌ها به این موضوع پرداخته است.

معبرین اسلامی دیدن کفش در خواب را به زن تعبیر کرده‌اند. در واقع زن نه به معنای جنس مؤنث بلکه به معنای همسر است. اگر رویای زنی با محوریت کفش باشد، این خواب به زندگی زناشویی (همسر) او مربوط می‌شود

در کتاب تفسیر فرهنگ رویا آمده است که کفش نشانه‌ای از موارد زیر است:

  • جایگاه و موقعیت فرد در زندگی
  • شخصیت فرد یا راهی که در زندگی برگزیده
  • شخصیت فرد که با رویارویی و گذشتن از موانع سخت رشد می‌کند
  • وضعیت فرد در راهی که در زندگی برگزیده
  • شیوه‌ای از زندگی

برخی از کفش‌ها را تنها افراد خاصی از جامعه به پا می‌کنند.

اگر در خواب دیدید که:

کفش‌هایی از شغل‌های دیگر مثلا کفش پرستاری به پا کرده‌اید ⇐ به نیاز ما برای ویژگی‌های آن شغل تاکید دارد.

درآوردن کفش ⇐ پشت سر گذاشتن گذشته، ترک کردن شغلی که مدت‌ها در آن مشغول به کار بوده‌اید.

پا برهنه راه رفتن ⇐ اگر راه رفتن دشوار بود در مسیر سختی در زندگی گام بر می‌دارید، رها کردن مسئولیت‌ها و وظایف روزمره، تماس با طبیعت

محمدبن سیرین گوید: دیدن کفش درخواب، دلیل زن بود.

دیدن کفش در خواب، دلیل بر مردی بود که میراث قسمت کند.

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید:

  • اگر زن دارید و خواب کفش ببینید، خواب شما به همسرتان بر می‌گردد و نویی و کهنگی و رنج و راحتی آن اشاره‌ای است به روابط بیننده خواب و همسرش.

اگر در خواب دیدید که در حال پوشیدن کفش هستید، به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک به مسافرت خواهید رفت.

دیدن کفش سفید در خواب نشانه آغاز راه جدیدی در زندگی است.

به طور کلی کفش سفید پوشیده شده در خواب نشانگر این است که احساسات گذشته نمرده‌اند و هنوز قدرت مغلوب کردن شما را دارند. خریدن کفش سفید در خواب نیز به معنای تغییرات در جوانب مختلف زندگی شماست

به تعبیر کارل گوستاو یونگ اگر در خواب در حال خرید کردن باشید نشان دهنده نیازها و تمایلات شماست. مثلا اگر در خواب خود لباس می‌خرید به این معناست که می‌خواهید تصویر جدیدی از خود ارائه دهید.

اگر مرد خواب ببیند کفش سفید زنانه‌ای می خرد به این معناست که می‌خواهد رابطه با نامزدش را به مرحله جدیدی وارد کند.

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، دیدن خواب پوشیدن کفش نو ممکن است نشانه تردید و بی تفاوتی شما برای رفتن به این سفر باشد. همچنین این خواب می‌تواند نشانه احتمالی برای زندگی در خارج از کشور باشد.

ابن سیرین گوید: اگر فرد ببیند که کفش نو در پای خود کرد، دلیلی است بر آن که زنی بخواهد یا کنیزکی بخرد. 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر بیننده خواب ازدواج نکرده باشد و در خواب ببیند کفشی جدید و نو پوشیده، ازدواج خواهد کرد.

اگر خواب ببینید که در مغازه کفش‌فروشی هستید بدان معناست که شما حداقل دو راه برای تغییر زندگی خود پیش رو دارید به خصوص اگر در حال پوشیدن کفش باشید.

خرید کفش در خواب نیز به معنای فرصت‌های گوناگون زندگی است که پیش روی شما قرار دارد.

حضرت امام جعفر صادق در مورد دیدن کفش در خواب می‌فرماید: دیدن کفش در خواب بر هفت وجه بود.

  1. زن
  2. خادم
  3. کنیزک
  4. قوت و نیرومندی
  5. معیشت
  6. مال
  7. سفر (مسافرت)

امام صادق (ع) در مورد کفش چه گفته اند؟

تعبیر خواب کفش پوشیدن

تعبیر دیگری که برای آن مطرح شده آن است که ممکن است نشانه موانع جزئی در آینده نزدیک باشد که با سهولت بر آنها غلبه خواهید کرد.

یوسف نبی علیه السلام می‌گوید: دیدن خوابی با مضمون “کفش در پا کردن” نشانه زن گرفتن است و اگر در آورد زن طلاق خواهد داد.

اگر در خواب دیدید که کفش‌های جدید می‌پوشیدید، چنین رویایی نشانه فراوانی و ثروت است. علاوه بر این، این رویا ممکن است نشانه سود یا شانس بزرگی در تجارت و سرمایه گذاری باشد.

خانم اتیانوس: می‌گوید اگر زنی ببیند که کفش مردانه پوشیده صاحب پسر می‌شود.

اگر زنی در خواب، کفش سفید مردانه ببیند اینگونه تعبیر می‌شود که کسی او را مخفیانه دوست دارد اما خجالتی است یا آمادگی گفتن حقیقت را ندارد.

اگر مردی در خواب، کفش سفید زنانه ببیند نشانگر این است که محبوبش را به زودی ملاقات خواهد کرد.

کفش سیاه در خواب به ازدواج و ثروتمند شدن شخص خواب بیننده در آینده اشاره دارد.

اگر در خواب دیدید که کفش سیاهی پوشیده‌اید این رویا نشان دهنده رخ دادن تغییری مهم در زندگی شماست که همه چیز را به طور کامل تغییر خواهد داد. این تغییر از جایی نمی آید، اما در انتها، آنچه برایتان در زندگی بهترین است را رقم خواهد زد.

آنلی بیتون می‌گوید: اگر خواب ببینید به کفش‌هایتان واکس سیاه زده‌اید، علامت آن است که امور زندگی به خوبی پیش خواهد رفت و واقعه مهمی باعث رضایت خاطر شما خواهد شد.

به بیان ابراهیم کرمانی اگر در خواب ببینید که کفش نو خریدید و پوشیدید به این معناست که کنیزکی دوشیزه به دست خواهید آورد.

آنلی بیتون می‌گوید: خریدن کفش‌های نو در خواب، نشانه آن است که تغییراتی سودمند در زندگی شما رخ خواهد داد.

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید:

  • اگر ببیند کفشش آن قدر فرسوده است که نمی‌تواند بپوشد همسرش بیمار می‌شود. این تعابیر برای زنان نیز هست با این تفاوت که کفش زن به زندگی خانوادگی او نیز اشاره می‌کند و تنها شوهرش مطرح نیست.

اگر در خواب خود را در حال پوشیدن کفشی سیاه ببینید، این مساله به یک زندگی راکد یا یک رابطه زناشویی اشتباه دلالت دارد. در واقع هر موقع که شما برنامه یا تصمیمی برای زندگی زناشویی خود گرفتید مانعی بزرگ سد راهتان شده است.

تعبیر خواب کفش گم شده

تعبیر خواب گم شدن کفش به معنای سردرگمی و ندانستن مسیر پیش روست. عدم آگاهی از مسیر بعدی زندگی خود را به صورت گم شدن کفش در خواب نمایش می‌دهد. بایستی دقت بیشتری در انتخاب موضوعات پیش روی خود انجام دهید. شاید این هشداری برای شما در مسیری که قدم برداشته‌اید باشد.

آنلی بیتون گم کردن کفش در خواب را نشانه طلاق و جدایی از همسر می‌داند.

اگر مردی در خواب ببیند کفش‌هایش را لنگه به لنگه پوشیده، از همسرش جدا می‌شود و چنانچه مرد مجردی این خواب را ببیند زنی کج خو و بد خلق نصیب او می‌شود.

تعبیر خواب کفش تنگ

اگر مردی در خواب ببیند کفش پایش را می‌زند با همسرش اختلاف پیدا می‌کند.

اگر ببیند کفش برای پایش کوچک شده همسرش از او تقاضایی می‌کند که قادر به بر آوردن آن نیست.

آنلی بیتون می‌گوید: اگر خواب ببینید کفش‌های نو، پای شما را می‌زنند، نشانه آن است که دوستان همکار و خوشگذران، شما را مورد ریشخند قرار خواهند داد.

به گفته آنلی بیتون اگر خواب ببینید کفشی کهنه و پاره دارید، نشانه آن است که با رفتار ناآگاهانه و انتقادات نادرست خود از دیگران، دشمنانی برای خود خواهید ساخت.

اگر مردی در خواب ببیند کفشش سوراخ شده زنش به او خیانت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *